Sortiment
Novinky

Nová hvězda optických třídičů

ASM Quasar představuje obrovský skok kupředu v technologii optického třídění. ASM Quasar přináší technologii, která tu dosud chyběla.

Číst více...

Optické barevné třídiče

Novinkou v našem sortimentu jsou špičkové optické barevné třídiče od firmy ASM, které využívají nejmodernější technologie.

Číst více...

Vodní žací stroj ESO-X5

Vodní žací stroj ESO-X5 lze použít k sečení vodních porostů na rybnících, jezerech, řekách a kanálech.


Základní popis
Vodní žací stroj ESO-X5 se skládá z člunu, motoru, převodového mechanismu, hnacího zařízení, žacího ústrojí, navijáku, sedačky, řídícího a ovládacího mechanismu, krytů a zábradlí.

Člun
- tvoří kostra svařená z ocelového uzavřeného profilu a plášť z ocelových plechů, kterou jsou na
bocích a na dně prolisované. Pro snadné uchycení stroje na zvedací zařízení jsou na člunu závěsná oka.

Motor
- dieselový čtyřtakt s přímým vstřikem paliva. Chlazení vzduchem do ventilátoru. Tlakové mazání
pomocí mech. čerpadla. Odstředivý regulátor otáček. Spouštění motoru el. startérem. Dobíjení akumulátorové baterie. Motor je určen pro těžký provoz.

Převodový mechanismus
- Mechanická převodovka - tři převodové stupně dopředu a jeden stupeň zpětného chodu.
- Mechanická vícelamelová suchá spojka.
- Převody pohonu pojezdu – dvojitá řetězová kola, řetěz DUPLEX hřídel pohonu lopatkových kol.
- Převody pohonu žacího ústrojí – dva řetězové převody (jednoduchý řetěz), třecí spojka se středovou pružinou, kloubový hřídel vysouvací (teleskopický), výstředník (klikový mechanismus), těhlice.

Hnací zařízení
- je složeno ze dvou lopatkových kol, každé s pěti hnacími lopatkami umístěnými na obvodu hnacího kola.

Žací ústrojí
- tvoří nosná trubka, vedení, svislá a vodorovná prstová žací lišta, naklápěcí mechanismus pro sečení šikmých ploch (břehů).

Naviják
- slouží ke spouštění a zvedání žacího ústrojí. Skládá se z ručního kola, navíjecího bubnu, lana a vodících kladek (rolen).

Sedačka
- odpružená, prostorově stavitelná, s regulací dle hmotnosti obsluhy – strojníka (50 – 120 kg).

Řídící a ovládací mechanizmus
Řídící mechanizmus – tvoří řídící kolo (kormidelní segment – kruh), lanové ovládání kormidelního zařízení, vodící kladky, desková kormidla (2 části), paralelogramový (rovnoběžníkový) mechanizmus propojující obě desky kormidla.
Ovládací mechanizmus – je složen ze spojkového pedálu, páčky, lanka, lanovodů, řazení (ruční řadící páky), táhla, pákového mechanismu.

Kryty
- půlkruhové uzavřené kryty lopatkových kol, ochranný kryt žacího ústrojí (ve tvaru rovnostranného trojúhelníka v horní části),    
kryty žacích lišt, kryty řetězových převodů, kryt převodovky a motoru.

Zábradlí
- umístěné v pravé přední části člunu, trubkové. Zabraňuje padání posekaného porostu do člunu. Používá se hlavně při sečení porostu vysokého vzrůstu (rákosu).

Základní technické parametry      
Loď Hodnota   Motor Hodnota
Hmotnost stroje (bez příslušenství) 940 kg   Palivo diesel                         
Délka 5020 mm   Typ 15 LD
Šířka (bez žací lišty) 1860 mm   Počet válců 1
Výška (max.) 2000 mm   Zdvihový objem 505 cm3
Záběr žací lišty – max 2460 mm   Výkon NB (DIN 62 70) 8,8 kW (12k)
Hloubka sečení – max 1000 mm   Otáčky motoru - max 3600 ot./min.-1
Výkon stroje 0,3 – 1 ha/h   Max. kroutící moment /otáčky 25 Nm / 2500 ot.xmin.-1

 

Tvorba webových stránek